User #41 Male Ashqelon Israel Reg. 15.12.2013 13:45
Status: Offline
Quote
Machinefabriek is the alias of Rutger Zuydervelt. Rutger's music combines elements of ambient, noise, minimalism, drone, field recordings and electro-acoustic experiments. His pieces can be heard as an attempt to create sonic environments for the listener to dwell in. Finding tension in texture, tone and timing, the result can be very minimalistic at first glance, but reveals itself upon closer listening. The devil is in the details.
Rutger was born in 1978 in Apeldoorn (The Netherlands) and now resides in Rotterdam. He started recording as Machinefabriek in 2004. After a series of self released cd-rs, his official debut Marijn was issued in 2006, with great critical acclaim. Since than, a solid stream of music was released on labels such as Type, Important, Home Normal, 12K, Entr'acte, Dekorder, Miasmah, Consouling Sounds, Experimedia and Staalplaat. He performed all over the globe, from Canada to Israel and from Russia to Japan.
Rutger collaborated (on record and/or live) with numerous artists, such as Steinbrüchel, Jaap Blonk, Aaron Martin, Peter Broderick, Frans de Waard, Mats Gustafsson, Steve Roden, Gareth Davis, Stephen Vitiello, Michel Banabila, Dirk Serries and Dead Neanderthals, amongst many others.
He frequently works with film makers, like Makino Takashi, Mike Hoolboom, John Price, Paul Clipson and Chris Teerink, for whom he composed a soundtrack for his documentary about Sol LeWitt. Rutger also recorded the music for the Canadian drama The Cold and the Quiet from 2014. Furthermore, his music was used in Edward Burtynsky's Watermark, the drama Stone (with Robert DeNiro and Edward Norton) and Josh Fox' influential Gasland and Gasland Part II documentaries.
Besides films, Rutger also composes music for dance pieces, like Alix Eynaudi and Kris Verdonck's EXIT (premiéred at the Haus der Kulturen der Welt, Berlin), Alexander Whitley's The Measures Taken (for the Royal Opera in London) and Beheld (for Candoco Dance Company), and multiple pieces by Spanish/Dutch choreographer Iván Pérez.
Then there's Rutgers installation work, in which the dialogue with the environment plays an important role. He did projects for Stedelijk Museum Amsterdam, NAi (Dutch Architecture Institute), the new Armando Museum MOA, Sounds Like Audio Art in Saskatoon (Canada), the Into the Great Wide Open Festival, Netwerk in Aalst (Belgium) and children's museum Villa Zebra in Rotterdam.
There's a first time for everything, and in 2016 Rutger completed his first video game score, for the American sci-fi adventure Astroneer, launched in December that year.
это не фабрика машин, а фабрика муз.спама. если бы не поленился оформить тут его дискографию - 186 релизов за 14 лет = больше 13 в год - просто скопипастить список релизов из дискогс - может тогда бы и не стал постить тут его материал хотя для полноты картины и пригодится топик, но с таким примечанием, что это спам.
User #41 Male Ashqelon Israel Reg. 15.12.2013 13:45
Status: Offline
Так он в таком случае не один такой. Подобных экспериментальных спамеров достаточно. Покопайся по соответствующим тэгам на бэндкемп. Много интересного найдёшь. И у меня на лэйбле такие выходили.
дадада про бэндкамп вроде уже где-то упоминал, что если на нём чаще пары раз в год выходят релизы, то это уже часто и третий проходит сразу мимо внимания. этот конкретно ещё ничего, у него есть и физ.носители. всё выше написанное не означает, что все они стоят нашего внимания, хотя лично не против, когда делают даже пустые топики вообще без релизов, может со временем кто-то и добавит что-то, а так есть место куда добавлять. про лейбл конечно промолчу, это же личное дело, что выпускать и мотивация слушателям не всегда понятна, но кого-то материал точно найдёт. но ценность музыки упала настолько низко, что кажется уже мало смысла её производить тем или иным способом.