Название проекта "Смерть и девственница" отсылает к эпохе Возрождения, где тема была известным лейд-мотивом среди музыкантов и особенно художников. Самый известный пример это картина выдающегося художника Ханса Бальдунга - "Der Tod und das Madchen". Альбом "d-Moll " являясь музыкальной антологией длинных текстов Гете, основан на темных и меланхоличных мелодиях фортепьяно и переработки классической музыки, в частности Карла Филиппа Эмануэля Баха. Меланхолия и быстротечность, жажда смерти и безумие, мечты и действительность, черный романтизм и боль утрат, есть основные тематические центры альбома, которые изящно оголяет неспешная, аристократическая и возвышенная музыка. Und wir singen im Atomschutzbunker Hurra, diese Welt geht unter!
Label: Lichterklang – LK007 Format: CD, Album, Limited Edition Country: Germany Released: Mar 22, 2012 Genre: Classical, Rock Style: Neo-Classical, Neofolk
1 Tot 2 Das Grab 3 Am See 4 Verfall 5 Die Erste Nacht 6 Nächtlicher Weg 7 Tasso 8 Der Tod Der Armen 9 Prag 10 Du Verwaistes Haus 11 Über Moralische Tugenden
DER TOD UND DAS MÄDCHEN started out in 2009 finally presenting their debut now. The album „d-Moll“ is a musical anthology of long forgotten lyricists, longing back to the death of Goethe. The elegies all evolvoing from the 19th century reveal the sadness and the pain of the loss of close relatives. Melancholy and transience, deathwish and madness, dream and reality cristalize themselves out of these thoughts and build the centre of „d-Moll“. The area of romanticism, especially the so called black romanticism, focusses around these motives that are now being displayed by the album. Inspired by componists of the romantic times the extict poetry is based on the dark and melancholic tunes of a piano, „Du Verwaistes Haus“, based on a composition by Carl Philipp Emanuel Bach, being the only exception, standing out as an example for the decline of that classical epoch from it’s instrumental basis. C.P.E. Bach was regarded to be the umbral composer even during his lifetime by the veracuty of his father. The closing words by the German imperator Wilhelm II. from 1904 build the end of the album, questioning the human arrogance with his words „the world is so big und we are so small, how come that we expect to circle everything around us“.